چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟

مدیر سایت
8 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟

چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟

عناصری که متریال سازنده آن چوب است همیشه زیبایی خاصی را به محیط القا می‌کنند. اما برای اینکه بتوان زیبایی توام با ماندگاری این متریال را حفظ کنید، نیاز است تا مراقبت‌های اصولی آن را کامل بدانید. در مقاله چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟ بر آنیم تا نکات و توضیحات مهم و ضروری در این باره را به شما عزیزان ارائه کرده تا از داشتن تخته کار چوبی خود سالیان سال لذت ببرید، با ساپن هوم همراه باشید.

نکات مهم در نگهداری تخته کار چوبی چیست؟

یکی از ظروف چوبی و پرطرفدار در حال حاضر تخته کار چوبی هستند. به طوری که وجود آن در هر خانه‌ای لازم و ضروری است. البته در گذشته از این عنصر تنها به جهت برش مواد غذایی استفاده می‌شد. اما امروزه با طرح‌های فانتزی که به این وسیله داده شده است در کنار کارایی قبلی خود بهترین گزینه برای چیدمان خوراکی‌ها و پذیرایی از میهمانان نیز به شمار می‌رود. در ادامه مقاله تخصصی چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟ شما با نکات مهم و ضروری این عنصر کامل آشنا می‌شوید.

یکی از ظروف چوبی و پرطرفدار در حال حاضر تخته کار چوبی هستند.

  • زمانی که تخته کار شما کثیف شده است نیاز است تا سطح آن را با آب گرم، مایع شوینده و یک پارچه نرم تمیز کنید. آب گرم باعث می‌شود تا آلودگی بهتر و سریع‌تر از سطح کار تمیز شود.
  • یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری تخته کار چوبی چیست؟ این است که هنگام استفاده از هرگونه مواد شوینده ساینده و حاوی مواد شیمیایی و پدهای شستشوی سیم خود داری کنید.
  • بهتر است اگر چیزی به تخته چوبی شما چسبیده شده است با پارچه تمیز و نرم یا حوله کاغذی آن را از بین ببرید.

روغن کاری در تخته چوبی

یکی از پراهمیت‌ترین گزینه‌ها در چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟ همین بخش روغن کاری است به همین دلیل این بخش را مفصل‌تر توضیح می‌دهیم:

  • توجه داشته باشید پارچه تمیز و روغن مخصوص دو عنصری هستند که هنگام روغن کاری تخته چوبی باید به آن توجه شود. چگونه انجام روغن کاری به عمر تخته شما بسیار کمک می‌کند.
  • به این مورد توجه داشته باشید که قبل از شروع روغن کاری، اطمینان حاصل کنید که سطح کار چوبی کاملاً خشک و تمیز است.
  • مورد مهم دیگر در مراقبت از تخته کار چوبی، در بخش روغن کاری این است که، تخته کار معمولاً دارای دو قسمت است، سمت بالا و سمت پایین، روغن کاری این دو سمت باید به این صورت باشد که قسمت بالا باید با ۳-۴ لایه روغن کاری شود تا یک سد محافظ در برابر آسیب فیزیکی و مقاومت در برابر آب ایجاد شود، در حالی که سطح پایینی فقط به ۱-۲ لایه نیاز دارد.

روغن کاری در تخته چوبی

پایان

مقاله چگونه از تخته کار چوبی مراقبت کنیم؟ به پایان رسید. بنابراین از لحاظ نظری اگر از تخته به اندازه کافی مراقبت شود، می‌تواند همراه شما در تمام عمرتان باشد. با روند روغن زدن و نگهداری تخته گوشت چوبی که در این مطلب ذکر کرده‌ایم، چوب‌ها برای چندین دهه شکلی عالی خواهند داشت.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.